Diskret leverans

Syns det vad paketet innehåller?

NEJ! Alla våra försändelser skickas i diskreta paket med en s.k. anonym avsändare - det står alltså inte att försändelsen är från oss.

Hur lång är leveranstiden?

Beställer du innan kl. 14:45 en vardag så skickar vi som regel din order samma dag för stockholm! Leveranstiden är normalt 2-4 arbetsdagar, beroende på vart i Sverige du bor och vilket leveranssätt du väljer.

I samband med storhelger som t. ex. Black Week och jul så kan leveranstiderna påverkas en aning.

Om du saknar både paket och uppdaterad leveransinformation efter den förväntade leveranstiden är du självklart välkommen att kontakta oss på support@lollepop.se för vidare hjälp!

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket i tid?

Om din beställning inte hämtas ut i tid hos ditt ombud returneras det till oss. Du debiteras då en avgift på 90 SEK för returhanteringen. Är du inte hemma eller på annat sätt nekar en hemleverans gäller samma avgift på 90 SEK.

Jag har precis beställt, kan jag ändra kontaktuppgifter, adress eller leveranssätt?

Det är viktigt att du anger korrekta kontaktuppgifter, adress samt leveranssätt vid beställning då våra möjligheter att göra ändringar efteråt är väldigt begränsade.

Vissa transportörer, t. ex. Instabox, tillåter dig att göra vissa ändringar själv via länken som skickas ut i samband med leverans. Du kan dock inte ändra leveranssätt från hemleverans till skåp/ombud, eller tvärtom.

Kontakta support@lollepop.se med ditt ordernummer och informera om vilket fraktsätt du har valt, samt de kontaktuppgifter du önskar uppdatera. Vi gör sedan ett försök att få dessa uppgifter uppdaterade hos transportören, men vi kan aldrig garantera att detta låter sig göras.

Betalning

Kortbetalning

Du kan välja att betala din order snabbt och säkert med kortbetalning. Vi accepterar Visa, Mastercard och Eurocard. När du väljer att betala med kort kommer du till en säker sida hos Reepay där du uppger dina kortuppgifter. Reepay är mycket stora i Norden på kreditkortshantering - och dina uppgifter är givetvis helt skyddade!

Klarna Pay Later (Faktura)

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se, eller se dem i Klarnas app.
  • Möjlighet till delbetalning

När du väljer att betala med faktura erbjuder Klarna dig möjligheten att betala 14 dagar från dess att vi skickat varorna för leverans. Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För ytterligare information om Klarna.

Klarna Slice It (Delbetalning)

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller följande:

  • Du får hem varan innan du betalar
  • Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

Dela upp kräver ingen registrering eller kreditanmälan. Du betalar enligt en plan, så att köpet är fullt betalt efter till exempel 12 månader. Vill du betala mer går det bra och du kan när som helst betala den resterande skulden. Du följer ingen plan, utan får istället ett minimibelopp att betala. För ytterligare information om Klarna.

Inget händer när jag försöker betala, vad gör jag?

Upplever du problem med betalningen, t. ex. att sidan bara står och laddar?

Testa något av följande och prova på nytt:

  • Rensa cacheminne och cookies för hemsidan
  • Gör om beställningen i en annan webbläsare
  • Gör om beställningen på en annan enhet
  • Tillåt popup-fönster och omdirigeringar i webbplatsinställningarna
  • Inaktivera tillfälligt eventuella blockeringsapplikationer

Skulle inget av detta lösa problemet så är du varmt välkommen att kontakta kundtjänst så ska vi försöka hjälpa dig!

Retur & reklamation

Jag fick en trasig produkt, vad gör jag?

Har du funktionskontrollerat varan och den inte fungerar ber vi dig kontakta oss på support@lollepop.se eller kontakta här.

- Se till att mailet innehåller ditt namn, adress och ordernummer för snabbast hantering av ärendet.

- Ange sedan vilken vara det gäller och beskriv defekten - bifoga bild eller video som visar problemet på ett tydligt sätt. I de fall som reklamationen gäller start/stopp, funktioner och/eller laddning så vill vi i videon även se när produkten laddas/batterierna sätts i/ansluts till ett fungerande vägguttag.

Vi hör sedan av oss till dig med vidare besked så snart vi har hanterat ditt ärende. Om din reklamation blir godkänd kommer du att ersättas med en likadan, ny och felfri vara så snart som möjligt!

- OBS! Skicka aldrig tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss. En felaktigt returnerad produkt kan komma att kasseras utan återbetalning. Om du kasserar/kastar varor innan du fått besked om detta i ett reklamationsärende erhålls ingen kreditering.

Kan jag ångra mitt köp efter att jag har fått hem det?

Ångrar du ditt nätköp efter att du har fått hem det har du självklart 30 dagars returrätt! Meddelande om detta skall vara oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter leverans.

Kontakta alltid support@lollepop.se eller kontakta här först med ditt ordernummer, information om vad du önskar att returnera samt en tydlig bild på produktemballaget som visar att produkten är oöppnad och har obruten plast- eller hygienförsegling.

Om du upplever problem med en produkt ska du inte returnera den, utan kontakta kundtjänst angående en reklamation. Du finner instruktioner för detta här.

Skicka aldrig tillbaka en retur/reklamation innan du har fått svar från oss. En felaktigt returnerad produkt kan komma att kasseras utan återbetalning.

Om din beställning inte hämtas ut i tid hos ditt ombud, eller mottas i hemmet, returneras den till oss. Du debiteras då en avgift på 90 SEK för returhanteringen (500 SEK för Real doll-leverans). Tänk på att med detta returalternativ kan det ta upp till tre veckor innan returhantering och återbetalning är slutförd.

Hos oss gäller följande:

  • Vi erbjuder 30 dagars returrätt.
  • Varan får ej vara använd.
  • Varans förpackning får ej vara bruten eller skadad. Om varans förpackning har en hygien- och/eller plastförsegling får denna inte heller vara bruten.
  • Produkter som ingår i ett kit kan ej returneras separat, utan behöver då returneras som ett komplett kit. Du behöver även returnera eventuella gratisprodukter för full återbetalning.
  • Du som köpare står för portot. Vid eget köp av transporttjänst så ersätter vi inte returer som kommit bort på vägen, därför rekommenderar vi dig att välja ett fraktalternativ med spårning.
  • För en avgift på 59 SEK kan du som kund välja att motta en retursedel (DHL) som pdf att skriva ut. Be om detta i det mail du sänder till oss. Avgiften dras av från beloppet som återbetalas dig när vi hanterar din retur.
  • Har du beställt leverans via Budbee har du möjlighet att boka och göra en retur via Budbee mot en avgift motsvarande ursprunglig fraktkostnad. För Budbee är avgiften 69 SEK. Du som kund är ansvarig för att paketet tas emot av fraktbolaget för retur.
  • Vid retur av en Real doll hjälper vi dig gärna med retursedel och bokning av upphämtning (DHL), för detta tar vi en returavgift på 500 SEK för att täcka retur- och hanteringskostnader. Detta är samma avgift vi behöver ta ut om försändelsen returneras på grund av ej mottagen leverans.
  • Nöjdhetsgarantier, t ex Fleshlights 90 dagars nöjdhetsgaranti, gäller en produkt per kund.
  • På grund av hygieniska skäl gäller ej returrätten för underkläder* eller apoteksprodukter så som glidmedel.

*För underkläder gäller detta på alla plagg som bärs på underkroppen, dvs. trosor, strumpbyxor, kroppsstrumpor och liknande. Underklädesset som innehåller den här typen av plagg är också exkluderade. Negligéer, överdelar, behåar och klänningar är okej att prova och sedan skicka tillbaka om de göres så i samma skick samt förpackning som de levererades i.

Skriv returorsak på följesedeln och lägg med den i försändelsen.

Har du inte kvar din följesedel kan du bifoga ett skriftligt meddelande med följande information:

  • För- och efternamn
  • Adress
  • Order- och artikelnummer för varorna det gäller

Skicka in din retur till följande adress:

TERA NORDIC AB
Åkervägen 3, 195 71 Rosersberg
REF: LOLLEPOP

Telefon: 0760 - 079 034

Vår telefontider är:
Mån - Tors: 10:00 - 18:00
Fre: 09:00 - 15.00

Ni har inte skickat min order ännu, kan jag ångra mig?

Eftersom att vi vill att du ska få din beställning så snabbt som möjligt görs alla ordrar i ordning för att paketeras så snart en betalning har registrerats. Detta innebär att vi inte har möjlighet att avbryta en lagd order.

Du har dock alltid 30 dagars returrätt på ditt nätköp, så länge det uppfyller våra returvillkor som du finner här.

Hur gör jag om en vara i min beställning saknas?

Om någonting saknas i ditt paket, eller om du har mottagit fel produkt, ber vi dig kontakta oss påsupport@lollepop.se eller kontakta här så snart du har upptäckt detta! Om du har kvar din orderbekräftelse du mottog via mail kan du svara på denna utan att radera något, och beskriva ditt ärende.