1. FÖRETAGSINFORMATION

TERA NORDIC AB
Lollepop.se
Åkervägen 3, 195 71 Rosersberg
E-post: contact.lollepop@gmail.com
Telefon: 0760 - 079 034
Org.nummer: 559325-6554

2. PRISER
Priserna på lollepop.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. I varukorgen ser du det totala beloppet inklusive frakt.

3. BETALNING
Vi erbjuder sju olika betalsätt, så att du ska kunna hitta något du är bekväm med! Vi samarbetar alltid med stora och pålitliga aktörer så att du ska vara så trygg som möjligt när du betalar något hos oss.

3.1 De olika betalsätten
Kortbetalning. Du betalar enkelt och säkert direkt via lollepop.se.
Faktura via Klarna
Delbetalning via Klarna
Postförskott
Swish
PayPal
Apple Pay

3.2 Kortbetalning
Du kan välja att betala din order snabbt och säkert med kortbetalning. Vi accepterar Visa, Mastercard och Eurocard.

När du väljer att betala med kort kommer du till en säker sida hos Reepay där du uppger dina kortuppgifter. Reepay är mycket stora i Norden på kreditkortshantering - och dina uppgifter är givetvis helt skyddade!

3.3 Faktura via Klarna
När du väljer att betala med faktura erbjuder Klarna dig möjligheten att betala 14 dagar från dess att vi skickat varorna för leverans. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.

3.4 Delbetalning via Klarna
Dela upp kräver ingen registrering eller kreditanmälan. Du väljer dela upp i kassan, ser alla kostnader och villkor, och slutför köpet direkt. Du betalar enligt en plan, så att köpet är fullt betalt efter till exempel 12 månader. Vill du betala mer går det bra och du kan när som helst betala den resterande skulden. Du följer ingen plan, utan får istället ett minimibelopp att betala. Du kan välja att betala minimibeloppet eller valfritt belopp över minimibeloppet. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se.

3.5 Postförskott
Med Postförskott (Efterkrav) betalar du först när du hämtar ut ditt paket hos ditt ombud. En Efterkravsavgift tillkommer då på 50:-

OBS! Du kan max ha 2 försändelser på väg samtidigt när du väljer att betala med postförskott. Om du tidigare har nekat att ta emot flera paket mot postförskott kan du inte i fortsättningen välja postförskott som betalningsalternativ hos lollepop.
3.6 Swish
Swish är en säker mobiltjänst för direkt överföring av pengar med Swish-appen från mobilen. Överföringen sker omgående och är kostnadsfri.

Swish-betalning genomförs inte i webbutiken, utan är en separat betalning från din mobiltelefon. När du betalar med Swish så får du en orderbekräftelse så fort du klickar på knappen ”Jag godkänner ovanstående order” i kassan. Beställningen anses dock inte som fullbordad förrän betalningen har mottagits av oss, och beställningen kommer ej att skickas förrän betalningen har mottagits.

Mer information om Swish finns på www.getswish.se eller hos din bank.

3.7 PayPal
Betala snabbt och säkert genom att använda PayPal. Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. Mottagaren får pengarna utan att se ditt kreditkorts- eller bankkontonummer. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Paypal, gå till https://www.paypal.com/se/home/

3.8 Apple Pay
Apple Pay är en betalningslösning från Apple som fungerar i din iPhone, iPad och Mac-dator. Tekniken utnyttjar Touch ID eller Face ID för att bekräfta en betalning. Läs mer på www.apple.com/se/apple-pay/.

4. BESTÄLLNING
Efter att du har beställt varor hos Lollepop kommer du motta en orderbekräftelse per mail. Bekräftelsen är ditt bevis på att beställningen har tagits emot och accepterats. Korrekt mailadress måste anges för att du ska kunna ta emot denna.

Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor som beställts, vilket betalsätt som valts samt den totala kostnaden inkl. fraktkostnad. Genom att lägga en beställning på lollepop.se godkänner du att din ålder är 18 år eller äldre.

5. LEVERANS
Vi erbjuder flera fraktalternativ där kostnaden är från 39 kr. Beställningar gjorda hos lollepop skickas helgfria vardagar. Orders lagda innan klockan 14:30 expedieras i regel samma dag. Leveranstiden är vanligtvis inom 2-4 arbetsdagar i Sverige.

Ansvaret för varor köpta hos lollepop övergår till dig som konsument vid leveranstillfället - med reservation för fel, slutsålda och utgångna varor.

Alla våra fraktalternativ är spårbara och försändelserna aviseras via SMS.

Om något inte skulle stämma med din beställning eller du upptäcker fel på någon av dina varor är det ditt ansvar som kund att kontakta lollepop så snart som möjligt efter att felet upptäckts.

5.1 Fraktalternativ
DHL & DHL Go Green
Paket med DHL skickas till valt DHL-ombud eller paketbox.

Med reservation för att paketet kan levereras till annat ombud av DHL i fall där paketboxar är fulla eller det valda ombudet saknar kapacitet för att ta emot fler paket.

Du som kund behöver kunna uppvisa giltig fotolegitimation för att lösa ut ditt paket hos ombud.

DHL Home. Paket över 20kg levereras till dörren, du som kund behöver vara hemma vid leveransen.


Instabox
Leverans till Instabox-paketbox. Leverans samma dag om du beställer innan 14:30 vardagar alternativt skickas ditt paket nästföljande vardag.

🌖🌖🌖 Från och med den 7 juli 2024 har vi avslutat vårt samarbete med Instabox och Bring. Vi erbjuder nu istället hemleverans i Sverige via PostNord.


5.2 Ej uthämtade paket
Vid utebliven uthämtning av paket, eller ej mottagen hemleverans, debiteras kunden 90 SEK för returhantering. För ej mottagen Real doll-leverans är denna avgift 500 SEK.

6. REKLAMATIONSRÄTT
Alla produkter sålda i vår nätbutik säljs i överensstämmelse med svensk lag. Har du mottagit en defekt vara och funktionskontrollerat denna, ber vi dig kontakta oss på support@lollepop.se. Du kan svara på orderbekräftelsen du mottog av oss. Se till att mailet innehåller ditt namn, adress och ordernummer för snabbast hantering av ärendet. Ange sedan vilken vara det gäller och beskriv defekten - vid synliga defekter och funktionsfel ber vi dig att alltid bifoga bild eller video som styrker detta. Vi hör sedan av oss till dig med vidare besked så snart vi har hanterat ditt ärende. Skicka inte tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss.

7. ÅNGERRÄTT
Vid köp har du enligt distansavtalslagen rätt att returnera felfria varor. Meddelande om detta skall vara oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 30 dagar efter leverans.

Hos oss gäller följande:

Vi erbjuder 30 dagars returrätt.
Varan får ej vara använd.
Varans förpackning får ej vara bruten eller skadad. Om varans förpackning har en hygien- och/eller plastförsegling få denne inte heller vara bruten, detta gäller även produkter som underkläder.
Produkter som ingår i ett kit kan ej returneras separat, utan behöver då returneras som ett komplett kit.
Du som köpare står för portot.
För en avgift på 59 SEK kan du som kund välja att motta en retursedel (DHL) från lollepop.se. Vi hjälper även till med retursedel och bokning av upphämtning av Real doll-leveranser för en avgift på 500 SEK.
Har du beställt leverans via Budbee har du möjlighet att boka och göra en retur via Budbee mot en avgift motsvarande ursprunglig fraktkostnad. För Budbee är avgiften 69 SEK. Du som kund är ansvarig för att paketet tas emot av fraktbolaget för retur.
Avgiften dras av från beloppet som återbetalas dig när vi hanterar din retur.
Skriv orsaken till returen på följesedeln och bifoga denna i returpaketet.

Om du inte längre har en följesedel kan du bifoga ett papper med följande information:

För- och efternamn
Adress
Order- och artikelnummer för varorna det gäller
Returorsak
Vi ersätter inte returer som kommit bort på vägen, därför rekommenderar vi dig att välja ett fraktalternativ med spårning.

Skicka in din retur till följande adress:

TERA NORDIC AB
Lollepop.se
Åkervägen 3, 195 71 Rosersberg

8. SEKRETESS
Hos oss tar vi våra kunders personliga integritet på största allvar och kommer aldrig sälja känsliga personuppgifter till en tredjepart. Vi lagrar endast information gällande din IP-adress och webbläsare.

För att ingå i ett avtal med oss behöver du uppge namn, adress och mailadress. Dessa uppgifter används endast för att kunna leverera din beställning. Om du betalar med kreditkort hos Lollepop skyddas din data med en säkerhetsmetod känd som SSL. Det betyder att dina uppgifter krypteras och skyddas mot intrång. Lollepop förvarar inte kreditkortsuppgifter, utan förmedlar endast dessa till Reepay / Billwerk+, som har hand om betalningen. All överföring av känsliga uppgifter från dig till oss via webben går över en säker anslutning, för att ingen skall kunna komma över dina uppgifter. Genom att beställa i vår butik samtycker du till att dina uppgifter lagras och hanteras av företaget.

Dataskyddsförordningen (GDPR) tillåter dig som registrerat dig hos oss att ta del av den information som du gett oss. För att lämna ut uppgifter krävs enligt denna lag att du sänder in en undertecknad begäran till:

TERA NORDIC AB
Lollepop.se
Åkervägen 3, 195 71 Rosersberg

9. COOKIES
Vi använder oss av så kallade cookies (kakor) i vår webshop. Cookies är informationsfiler som automatiskt sparas i webbläsaren på datorns hårddisk. Dessa används för att identifiera om det är första gången någon besöker hemsidan eller om det skett förut. En cookie kan inte t.ex. avslöja användarens e-postadress eller liknande.

10. FORCE MAJEURE
Ägaren till denna webshop är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständigheter skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetens beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., samt onormal nedgång i marknaden.

11. TVISTER
Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad ber vi dig att skriftligen redogöra detta till oss. Ange namn, adress, telefonnummer och eventuellt ordernummer. Om vi inte kan lösa tvisten tillsammans ber vi dig att kontakta en konsumentvägledare i din kommun för vidare upplysningar. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.